این بار در آموزشی به همراه ویدیو با مثالایی از زندگی با هم دلیل وجود این همه اختلاف در سئو رو بررسی می کنیم و متوجه میشیم که به چه دلیل انقدر حرفای مخالف و حتی نتیجه های جور واجور که با حساب کتاب ما در بهینه سازی سایتا جور در نمیاد، هست.در آخر این آموزش متوجه میشین که اصلا تناقضی وجود نداره و فقط دیده محدود و بسته ماست که باعث میشه اختلاف حس کنیم.مثل همون مثال فیل، که هرکی یه گوشه از اونو دست میزنه و یه نظر متفاوت میده.اما اگه همون افراد چراغی جلوشون بگیرن، و کل بدن فیل رو ببینن متوجه میشن که به چه دلیل نظراتشون تناقص آمیز بوده و چقدر محدود فکر میکردن.

سئو

این آموزش خیلی روشن هست.اما بیشتر وقتا بهش توجه نمیشه.همیشه خیلی از موضوعات و نکته های روشن که هممون می دونیم و فراموشش می کنیم، واسه ما مشکل ساز میشه.

پیشنهاد می کنم علاوه بر متن، حتما ویدیو رو ببینین.توی ویدیو، یه سری نکات و جزئیات بیشتری هست.

بعد از مشاده ویدیو یا در آخر این آموزش، جواب همه سوالای زیر رو پیدا می کنین:

۱- به چه دلیل خیلیا بک لینک میخرن جواب می گیرن خیلیا نتیجه عکس می گیرن یا براشون بی تاثیره.

بک لینک

۲-به چه دلیل خیلیا میگن محتوا پادشاه س اما خیلی اوقات، وقتی خیلی رو محتوا مانور میدید متوجه میشین که محتوا پادشاه نیس.

۳-به چه دلیل بعضیا میگن لینک بیلدینگ مهمتر از محتواست بعضیا برعکس حرف میزنن.به چه دلیل خیلیا میگن بک لینک داره کم اثر میشه خیلیا، این حرف رو نمی زنن و میگن لینک بیلدینگ هر روز مهم تر می شه؟

۴-به چه دلیل تجربه های هرکی در بهینه سازی سایت متفاوت هست؟

۵-به چه دلیل کاری که روی یه سایت می کنین، جواب میده، روی یه سایت دیگه جواب نمیده؟

۶-به چه دلیل یکی میگه شبکه های اجتماعی تاثیری نداره یکی میگه داره؟

۷-به چه دلیل منابع آموزشی سئو حتی منابع غیر ایرونی، اختلاف در آموزش هاشون هست؟

۸-به چه دلیل سئوکاری که سالها تجربه داره ممکنه الان ضعیف شده باشه و سئوکار جدیدی، علم و قدرت بیشتری از سئوکار قدیمی پیدا کنه؟

۹-به چه دلیل به تعداد وب مسترا و سئوکارها ، روشای جور واجور و در عین حال متضادی واسه پیشرفت رتبه گوگل هست؟

۱۰-به چه دلیل یکی میگه هاست ایرونی واسه سئو خوب نیس و یکی دیگه مثل من میگه اگه خوب  نباشه، بد هم نیس که توی پست تاثیر هاست و سرور بر سئو دربارش صحبت کردیم.

۱۱-به چه دلیل خیلیا همش میگن، وضعیت بهینه سازی در ایران خیلی خرابه و همه از روشای غلط استفاده می کنن و یکی دیگه مثل من میگه سئو کلاه سیاه مخصوص ایرانیا نیس.

۱۲-به چه دلیل خیلیا به جای نتیجه و واقعیت، به منابع و نوشته های نوشته شده از سایتای خارجی تکیه می کنن و استدلالشون فقط در نوشته هاست.نه در عمل و نتیجه؟

۱۳-به چه دلیل بعضیا میگن سئو خیلی سادست و کار خاصی نداره و خیلیا میگن، سئو پیچیدست و واسه بهینه سازی سایتا، به متخصص سئو نیاز هست؟

۱۴-به چه دلیل کاری که حریف ما می کنه جواب می گیره اما اگه ما همون کار رو بکنیم ممکنه جواب نگیریم یا واسه ما اثر منفی داشته باشه؟

۱۵-به چه دلیل یکی میگه پیج رنک دیگه مهم نیس یکی میگه هنوز مهم هست؟

۱۶-به چه دلیل یکی که کلی نمونه کار داره ولی واقعا از بهینه سازی و پیشرفت رتبه بعضی سایتا به صفحه اول گوگل که بعضی وقتا رقابتشون هم سطح با کارای قبلی هست، ضعیف هست؟

۱۷- به چه دلیل یکی میگه پاپ اپ و بازدید زیاد باعث ارتقای رتبه گوگل میشه یکی میگه نمیشه؟البته این مورد، واقعا گفتنش هم شرم اوره که بگیم واسه ارتقای رتبه گوگل، از پدیده شوم پاپ اپ که ربطی به سئو نداره و جز افزایش Bounce Rate چیزی نداره، استفاده کنین!

۱۸-به چه دلیل خیلیا، وقتی می بینن حرف اونها با چیزی که در واقعیت هست متفاوت هست، به جای تغییر دیدگاه، بهونه “الگوریتم گوگل ناقص هست و کمی زمان میبره تا کامل بشه” رو میارن و فراموش میکنن که سالهاست الگوریتم گوگل به چیزی که اونها مد نظرشون بود نرسیده؟ این افراد در حال پرستش گوگل هستن؟ اونها قوانین نانوشته گوگل رو از یاد بردن؟یا فقط نگاه از زاویه دید کلاه سفید (به جای کلاه خاکستری یا Gray Hat براساس حقیقت و عمل به جای تئوری و اصول) باعث ایجاد اینجور دیدگاهی میشه؟

به چه دلیل انقدر اختلاف توی سئو هست؟

این تناقضا فقط توی ایران نیس.بلکه در کل دنیا هست.این تناقضات فقط در سئو وجود نداره.بلکه در کل زندگی ما هست.من چند مثال ساده می زنم.

چهار راهی رو فرض کنین که راه همیشگیتون هست و همیشه به مدت زیادی پشت چراغ قرمزش می مونید و ازون چراغات مخی هست که سبزش کوتاهه، صفش طولانیه و قرمزش هم طولانیه! شما شاید با خودتون بگید این راه کلا راه بدی هست.در حالی که ممکنه فقط در اون ساعتی که شما ازونجا رد میشین، اینطور باشه.اینجا شما به عامل ساعت توجه نکردید و واسه کل اون چهار راه نسخه پیچیدید و برچسب پرترافیک بودن رو روی پیشونی اون چهار راه زدید.

مثال دیگه می زنم.شما فرض کنین، صفحه نمایش مانیتورتون تصویر نمیده.طبیعتا شما کابل برق و کابل دیتا، کارت گرافیک و بقیه قطعاتی که می تونه به این موضوع ربط داشته باشه بررسی می کنین و عیب رو پیدا می کنین.اینجا اگه ایراد از کابل برق شما بود با خودتون نمی گید، پس هر وقت صفحه نمایش من قطع شد، مشکل ازکابل هست.اگه مشکل از کارت گرافیکتون بود نمیگید، هر وقت صفحه نمایش تصویر نداره، مشکل از کارت گرافیک هست.پس به چه دلیل توی سئو، با اینحال همه عامل تور در تو که به هم خاصیت تضریبی هم دارن، باید انقدر ساده فکر کرد و عزمشو جزم کرد و قضاوت کرد و نسخه پیچید؟

مثال دیگه ای می زنم واسه اینکه بگم به چه دلیل تجربه های مختلفی تو سئو هست.یکی که سالهاست سئوکار هست حرفی می زنه که همکارش که همون اندازه تجربه رو داره، دقیقا حرفی برعکس اون میزنه.علتش توی زندگی ما هست.دو تا پیرمرد رو تصور کنین.اولی پیرمرد ساده ای هست که همیشه از سادگی به همه اعتماد می کرده و در اخر عمرش با زخمای زیادی که از خیانت بقیه دیده، به بقیه به عنوان تجربه ۷۰ سال زندگی میگه : “پسرم! توی زندگی به هیچکی حتی چشم خودت اعتماد نکن!” . عوضش، پیرمرد ۷۰ ساله دیگه ای که تعادل داشته و به جاش اعتماد می کرده و به جای خودش، نمی کرده، تجربه مشابه پیر مرد اولی نداره و شاید اصلا واسه این پیرمرد، اعتماد کردن یا نکردن به بقیه اصلا نگرانی نباشه و در تجربه خودش بگه “با احتیاط به بقیه اعتماد کن و با در نظر گرفتن افراد و زمونه، تصمیم بگیر ولی قلبت رو به خاطر بی اعتمادی شدید به بقیه تیره نکن”. دقت می کنین؟خود شما نمونه های مشابه زیادی رو در زندگی دیدید و دارین می بینین.

اینجا چه اتفاقی داره میفته؟ فقط نظرا فرق داره یا حقیقت فرق داره؟مطمئنا، حقیقتی در کار هست که بدون مشکل هست و یه نقطه به طور کامل درست هست.من این رو گسترش میدم به بهینه سازی سایتا:

۱- نتیجه گیری و تحلیل از زاویه دید بسته 

شما در نظر بگیرین واسه یه سایت شروع می کنین به لینک بیلدینگ و تولید محتوای خوب و کار کردن روی on page seo  و برندینگ و … جواب هم می گیرین.اینجا ممکنه تصور کنین به به! من دیگه سئو رو کامل یاد گرفتم! اما بعد روی یه سایت دیگه همون کارا رو می کنین، و نتیجه نمی گیرین.به خصوص اگه رقابتش بیشتر باشه.اینجا ممکنه خودتون هم متوجه نشید که به چه دلیل روی سایت اولی جواب گرفتید و روی سایت دوم نگرفتید! و اگه نخواید این موضوع رو قبول کنین، تلاش می کنین از این حقیقت که از سئوی سایت دوم ضعیف هستین و خودتون هم دلیلش رو نفهمیدید فرار کنین.حالا بیاد ریز تر بشیم:

شما میاید واسه یه سایتی بک لینک می خرید و نتیجه می گیرین(نتیجه پایدار) و معتقد میشین که بک لینک خریدن خوبه.اما این نسخه پیچیدن اشتباست! شما در شرایطی بک لینک خریدین که سایت شما یه سری فاکتورایی داشته که می تونسته اون خرید بک لینک شما رو خیلی موثر و به درد بخور کنه.هر چند بر خلاف قوانین گوگل درباره بک لینک هست.از طرفی ممکنه شما به همون روش قبل واسه سایت دیگه ای بک لینک بخرین و جواب نگیرید یا حتی افت کنین!در این شرایط اگه کسی تجربه دوم شما رو پیدا کنه و با اولین خرید بک لینک جواب نگیره، باور پیدا می کنه که بک لینک خریدن خوب نیس.اما هر دو حالت، یعنی گفتن اینکه بک لینک خریدن به طور کامل خوبه یا به طور کامل بده، غلط هست.

نکته مهم دیگه اینه که، فاکتورای سئو به هم خاصیت تضریبی دارن و این خیلی سئو رو پیچیده می کنه.یعنی ممکنه اگه شما عامل x و y و z ، رو داشته باشین باعث بشه، ۱۰ تا عامل دیگه شما ضریب بخوره و موثر بشه یا از چند عامل منفی شما صرف نظر بشه یا اون فاکتورای منفی تبدیل به فاکتورای مثبت بشن و یا فقط اگه سایتی عامل x و y و z رو داشته باشه، عامل a و b اون سایت، در رتبه بندی موثر میشه و برعکس اگه فاکتورای x و y و z رو نداشته باشه فاکتورای a و b بی تاثیر میشن.یعنی فاکتورای سئو، علاوه بر خاصیت تضریبی، خاصیت مشروطی به همدیگه دارن.اینجاس که یکی کاری رو انجام میده و نتیجه می بینه و یکی دیگه همون کار رو انجام میده نتیجه نمی بینه.چون شرایط اون سایتا و فاکتورا با هم متفاوت هستن.

الگوریتم گوگل و کلا موتورای جستجو، نمیاد با یه عامل اراده کردن کنه.بلکه همه فاکتورا رو کنار هم قرار میده و بعد واسه رتبه بندیشون اراده کردن می کنه و همیشه وزن فاکتورا رو تغییر میده و وزن بعضی فاکتورا رو کم می کنه و بعضی رو زیاد می کنه.
اراده کردن
اینجاس که ما اگه با زاویه دیده بسته تصمیم بگیریم، روی همون تجربمون دوباره اشتباه می کنیم و اراده کردن می کنیم و بعد از گذشت مدتای طولانی هم شاید متوجه نشیم که کجای کارای ما غلط بوده و به چه دلیل یه جاهایی حساب کتابمون غلط از آب درمیاد و یه جاهایی جواب می گیریم؟ اگه از تجربه هامون موفقیت زیادی به دست بیاریم، ممکنه تصور کنیم کل اطلاعات و تجربه هامون درست بوده و اینجاس که روی یه سایت جدید دیگه، می بینیم که تجربهامون کارساز نیستن.تیم ما در سئو روز همیشه این موارد رو در نظر میگیره و ما از این زاویه به سئو و تجربیات خودمون حساب می کنیم.

۲- غرور ما

یه دلیل دیگه که موجب نقض کننده میشه غرور ماست که در پست غرور، آفت سئوکاران و فعالان بخش IT ، دربارش صحبت کردیم.یه وب مستر یا سئوکار، واقعا براش سخته که بپذیره بعد از سالها تجربه، می بینه که کل دانشش دیگه از کار افتاده و نمی تونیم خیلی راحت قبول کنیم که علم ما، تاریخ انقضاش گذشته.توی سئو، تغییرات خیلی فشرده و پشت سر هم هست و یه بروزرسانی گوگل، می تونه همه حساب کتابامون رو به هم بریزه.

این مورد، خیلی مهم هست و بر خلاف تصور عموم، چیزی هست که نباید بهش اشاره بشه.اما ما توی پست “درباره دلیلای اختلاف در سئو” داریم صحبت می کنیم.درسته که غرور موضوع فنی نیس.اما یه حقیقت پیشگیری ناپذیر هست و معمولا آدمایی که خیلی اهل چهارچوب و قانون و اصول هستن، از اوردن اینجور موضوعی، تو یه پست آموزشی فنی مثل سئو، شدیدا دوری می کنن.از اونجایی که من خیلی اهل شکست ساختارای ذهنی بوجود اومده و عرفای جا افتاده هستم، توی نوشتهام همیشه تماشاگر این عرف شکنیا و حرفای قانون شکن و بی پرده، هستین.

۳-چه سوالایی از خودمون سوال کنیم؟

باید از بالا به قضیه نگاه کنیم و از خودمون سوال کنیم که اگه تکنیکی که یاد گرفتیم، روی یه سایت دیگه انجام بدیم، جواب می گیریم؟ این کار همیشه به همین اندازه جواب می گیره؟ممکنه کس دیگه ای کار منو بکنه جواب نگیره؟چیزی که واسه من اثر منفی داره، ممکنه شخص دیگه ای بکنه و نتیجه خوبی بگیره؟از کجا می دونم که این تغییر، دلیل کار من بوده؟شاید به خاطر کار چند ماه پیش من بوده که تازه اثر کرده یا به خاطر بروزرسانی گوگل بوده؟

۴-وجود نقل قول بودن مطالب ترجمه شده

این موضوع بیشتر داخل ایران صدق میکنه.خیلی از سایتای ایرونی، مطالب سایتای خارجی رو ترجمه می کنن یا پس از ترجمه، ویرایش و جمع بندی می کنن، که منظورم این نیس که این کار خوب نیس.در همین حال ممکنه سایت ایرونی دیگه ای، مطلب دیگه ای از سایت خارجی دیگه، ترجمه کنه که مثل در اختلاف با مطلب سایت خارجی دیگه س.خواننده با خوندن این دو مقاله، سر در گم میشه.حتی ممکنه، سایت ترجمه کننده، به تاریخ مطلب خارجی توجه نکنه و مطلبی که همون سایت منبع خارجی، قبلا نوشته بوده، به وسیله خودش در آینده نقض شده باشه.چون سئو شدیدا در حال تغییر هست.اینجاس که بازم اختلاف و حتی عقب گرد به وجود میاد.

۵-توجه به حقیقت یا توجه به تئوریا و راهنماییای گوگل و آموزشا؟

اگه بخوایم به سئو با در نظر گرفتن راهنماییای گوگل نگاه کنیم، خیلی متفاوت هست با چیزی که در واقعیت داریم می بینیم.مثلا گوگل رسما نگفته لینک بیلدینگ کنین.اگه توی انجمن گوگل درباره لینک بیلدینگ صحبت کنین، بهتون میگن، لینک بیلدینگ نکنین و فقط محتوا و سرویس خوب ارائه کنین.اونها نمیگن سایتی رو چجوری می تونین بالا بیارین.بلکه فقط قوانینشون رو دیکته می کنن.درباره این موضوع در پست محتوا پادشاه نیس و لینک بیلدینگ هر روز مهم تر می شه، صحبت کردیم و همیشه هم در سئو روز تلاش کردیم، مطالبی به دور از نقل قول کردن و دیکته کردن بنویسیم.

۶-روشای کهنه ما

خیلیا به همون روشی که چند سال پیش کار می کردن کار می کنن و وقتی می بینن روز به روز، روش هاشون داره از کار میفته میگن گوگل هوشمند تر شده! یا دیگه کار ما خنثی شده.در حالی که همون قدر که گوگل هوشمند تر میشه روش ها هم هوشمندانه تر میشن و کارا و تکنیکا اگه خنثی میشن، تکنیکای جدیدی جانشین میشن، یا روش اجرا تکنیکا تغییر می کنه.شما در محل کار، وقتی بچه خودتون رو با شیر شیشه ای اروم می کنین، ممکنه بعد از چند هفته یا چند ماه، دیگه با اون شیشه شیر اروم نشه و این روش شما واسه اروم کردن کودک، از کار بیفته و روش دیگه ای اونو اروم کنه.پس به چه دلیل توقع دارین توی سئو، همیشه همه چیز، طبق چیزی که فکر می کنین یا می خونید یا قبلا جواب میداده، جلو بره؟

۷- نگاه از زاویه دید کلاه سفید یا کلاه خاکستری(Gray Hat) ؟

توی سئو کلاه خاکستری، نتیجه هیشه اولویت داره و اصول و قوانین و چهار چوبا، فدای نتیجه میشن.اونم از نوع نتیجه پایدار و دراز مدت.اما توی سئوی کلاه سفید، نتیجه همیشه فدای اصول و قوانین گوگل میشه و مهم اینه که اصول و چهار چوبا انجام بشه.به خصوص از ترس اینکه نکنه اگه یه مو از بندای قوانین گوگل رو رعایت نکنیم، پنالتی بشیم و افت کنیم.حالا بمونه که معلوم نیس در سئوی کلاه سفید چقدر زمان میبره جناب گوگل به شما لطف کنه و رتبه خوبی بده.هم اینکه توی سئوی کلاه سفید، باید چشممون رو ببنیدیم از دیدن سایتایی که با زحمت و هزینه کمتری از زحمت ما، میان بالا سر ما قرار می گیرن.خیلیا هم میگن روش هاشون کلاه سفید هست.اما ماهیتا روش هاشون کلاه خاکستری هست و بیشتر اینطور جا افتاده که معنی کلاه سفید با معنی کارای سئوی بی خطر با نتیجه پایدار و دراز مدت گره خورده.اما ، هر کاری که خود شخص یا سئوکار به جز بحث محتوا و On Page SEO و برندینگ ، واسه پیشرفت رتبه گوگل بکنه، دیگه از سئوی کلاه سفید خارج شده و وارد سئوی کلاه خاکستری شده.حالا اگه اون روش ها، اکثرشون در اختلاف با قوانین گوگل باشن و رسما پرچم قرمز واسه گوگل بالا برده بشه، اینجا دیگه از کلاه خاکستری هم خارج میشه و وارد سئوی کلاه سیاه میشه و خطر و خطر به وجود میاد.

خیلیا هم وقتی میگن سئوی کلاه سفید، در عمل اینجور می کنن: به جای خرید بک لینک، یا اسپم کردن تالارای گفتگو، چند سایت مزرعه محتوا با موضوع مربوط به سایت هاشون درست می کنن و داخلش به خودشون لینک میدن و روی این حساب میگن، ما لینک بیلدینگ کلاه سفید انجام میدیم که در این باره در پست پنالتی گوگل مفصل صحبت کردیم! لینک بیلدینگ از پایه با Gray Hat گره خوردست.حتی به سالم ترین روش! چون شما و خود وب مستر، دستی واسه خودتون لینک بیلدینگ می کنین و بقیه شما رو لینک نمی کنن.

اسپم

به خاطر همین هست، که یکی که فقط مثل یه وکیل که قوانین رو دیکته می کنه، یعنی سئوکاری که قوانین گوگل رو دیکته می کنه، یه دیدگاه داره و سئوکاری که به حقیقت و نتیجه دراز مدت و عمل نگاه می کنه، دیدگاه دیگه ای داره.سئوکار کلاه سفید، سئو کار کلاه خاکستری رو ، کلاه سیاه کار خطاب میکنه و با استناد به قوانین گوگل و آموزشای موجود در سطح وب جهان، واسه روشای خودش توجیه می تراشه و تنها دلیلی که واسه اعتبار دادن به حرفای خودش ارائه می کنه، نوشته ها و آموزش هاست که مثلا سایت x که منبع معتبر جهانی هست این حرف رو زده و وبلاگ رسمی گوگل فلان حرف رو زده و … .نه حقیقت.اینجاس که اگه از این سئوکار سوال کنین، به چه دلیل فلان سایتا که بعضی قوانین گوگل رو نقض کردن سالهاست رتبه دارن، جوابی ندارن یا خواهند گفت، باید صبر کنی و منتظر لطف حضرت گوگل بمونی و پسر بدی نباشی! یا خواهند گفت با اپدیت گوگل همه اونها افت می کنن و پنالتی میشن.در این حالت ممکنه صبر کنین و پنالتی از راه برسه و متوجه بشین که افت که نکردن هیچ، خیلی هم رشد کردن! اصلا هم نباید به این حقیقت فکر کنین که گوگل دلش به حال شما نمی سوزه و اگه بعد از مدت زیادی تلاش و هزینه، به نتیجه دلخواه نرسیدید، نباید گوگل رو سرزنش کنین!

به نظر شخصی من، شخصیت افراد خیلی در نگاهشون به سئو تاثیر گذاره.کسائی که خطر پذیر نیستن و دوست دارن همیشه یه چهارچوب و منبع و کدخدا تو زندگیشون داشته باشن، نمی تونن با سئو کلاه خاکستری که پر از فوت وفن و راه های عملی جدید و بی سابقه و خطر(فقط در تستا) هست، کنار بیان.عوضش آدمایی که اهل شکستن چهارچوبا هستن و اهل خطر و ایجاد روشای جدید در زندگی نیستن، راحت تر با سئو Gray Hat کنار میان و اونو می پذیرن.

سئوی کلاه سفید همیشه پر هزینه تر هست و به نسبت هزینه، نتیجه کمتری در کار هست.اما در سئو کلاه خاکستری که خیلی اوقات در اختلاف با دیدگاه های سئو کلاه سفید هست، هزینه کمتر و نتیجه بیشتره.هر دو روش یعنی به طور کامل کلاه سفید و کلاه خاکستری، نتیجه بخش از نوع نتیجه پایدار هستن.(نه کوتاه مدت).فقط سئوی کلاه خاکستری، فنی و عملی تر، هست و نیاز به تحلیل خیلی بیشتر و به روز شدن بیشتر و تستای بیشتری داره.در حالی که در سئوی کلاه سفید، محوریت اصلی روی مستندات موجود در وب و سئو به خصوص از منابع وابسته به گوگل قرار داره.

یادتون نره صحبت ما درباره دید باز درباره سئو بود.پس اگه در بخش کلاه خاکستری، به خاطر دید بسته و محدود، تصمیم و نتیجه اشتباهی بگیرین که منتهی به افت بشه، دلیل نمیشه کلا تصور کنیم سئوی Gray Hat خوب نیس و باید حتما به طور کامل روی سئوی کلاه سفید کار کرد.

دلیل این همه جنگ بین همه کسائی که در بهینه سازی سایت و سئو فعال هستن، همین هاست.سئوکارانی که با تعصب و اصرار بر درست بودن روش خود، و غلط بودن روش بقیه، ناخواسته جلوی پیشرفت خودشون رو می گیرن و چشمشون رو به خاطر تعصب، بر خیلی از حقایق می بندن.اینجاس که همیشه در دنیای سئو همیشه کل کل و بحث و جنگ هست و تمومی نداره.فقط هم مخصوص ایران نیس.هر وقت کسی به شما گفت، توی ایران اینطوری شده (هر موضوعی) ، خیلی سریع ازش سوال کنین چقدر از شرایط بقیه کشورا خبر دارین که فکر می کنین توی ایران اینطور شده؟ درجه تناقضای سئو اتفاقا در جهان خیلی خیلی بیشتر از ایران هست.کسائی که فکر می کنن فقط ایران، وضعیت سئوش اینطور هست(نمیگم خوب یا بد) ، مطمئنا، پست سئو کلاه سیاه مخصوص ایرونی هاست رو نخوندن(منظورم طرفداری از کلاه سیاه نیس) و هم اینکه خارج از ایران رو در چند سایت خاص و مشهور آموزش سئو به زبون انگلیسی خلاصه کردن که در پست توضیحاتی درباره مطالب سئو روز، بیشتر در این باره صحبت کردیم.

همه اینا واسه باز کردن دید ما بود و اعداد و فاکتورای نام برده شده فقط مثال بودن.معنی این صحبتا هم این نبود که هیچ وقت نمیشه به راه حلی قطعی واسه رسوندن سایتا به صفحه اول گوگل رسید.در دنیای Gray Hat همه چیز بدون خطر با یافته های پایدار، شدنی هست و ممکنه به تعداد هر وب مستر یا سئوکاری، تکنیکای زیادی وجود داشته باشه.هم اینکه ما تا جایی که در عمل و تست به نتیجه رسیدیم، در کلاسای آموزشی سئو روز، دقیقا تعریف می کنیم که چه فاکتورایی چقدر به هم وابستگی دارن و هر عامل حدودا چه وزنی داره و چیجوری فاکتورا رو با چه فرمولی کنار هم قرار بدیم و هم اینکه، طول عمر فاکتورای موثر چقدر هست و راه رصد کردن الگوریتم گوگل با کمترین خطا چیه، تا بتونیم به نتیجه دلخواه و پایدار با کمترین فرسایش و هزینه برسیم.

راه حل

دسته‌ها: سئو