موضوعات

  • آموزش روش هدف دار بازاریابی

برچسبا

  • مفاهیم بازاریابی
  • مفاهیم تبلیغات

سرفصلای مقاله

 

  •  یه کپی رایتر باید در چه زمینه هایی تحصیل کرده باشه؟
  • مهارت ها شغلی که یه کپی رایتر باید داشته باشه
  • ۷ راه حل واسه موفقیت یه کپی رایتر

    راه حل

    • دورنماها رو بشناسین
    • شما می خواین چه نوع کپی رایتری شید
    • انتظارات واقعی داشته باشین
    • اشتباهات نوشتاری و گرامری نداشته باشین
    • آماده نوشتن متنای آزمایشی باشین
    • تخصص
    • از تلاش دست ورندارید
  • نویسنده محتوا و کپی رایتر عناوین شغلی برابری هستن؟

 

امتیاز این پست

حیرت زده میشین اگه تصور کنین کلماتی که شما در حال خوندن اون هستین به وسیله یه کپی رایتر Copywriter نوشته شده و اون واسه انجام دادن این کار هزینه ای دریافت می کنه!! کپی رایتر مردان و زنائی با قلمی خاص هستن که متون نوشتاری جدیدی رو واسه تبلیغات و بازاریابی ایجاد می کنن.
کپی رایترها می تونن متنای خلاقانه تر، مانند آگهیا، تبلیغات و بقیه خلاقیتای براساس تحقیق، مانند توصیف شغلی تو یه سایت، رو بنویسن. کپی رایت کنندگان باید بدونن چیجوری واسه رسانه های جور واجور مانند مراکز چاپ، وب سایتا، رادیو و تلویزیون بنویسن. هم اینکه کپی رایترها همکاری بسیاری با ویرایشگران (ادیتورها) دارن تا اندیشه ها و ایده های بیشتری رو شناسایی کنن و ممکنه واسه تبلیغات با یه طراح یا مدیر هنری کار کنن.

خلاقیت

کپی رایترا ممکنه واسه بعضی شرکتا به عنوان مترجم آزاد مشغول به فعالیت باشن. این افراد براساس توانایی شون در ایجاد متون متقاعدکننده، که باعث جذب خوانندگان شه، پیام خاصی رو ارائه میدن.

 یه کپی رایتر باید در چه زمینه هایی تحصیل کرده باشه؟

ترکیبی مناسب از آموزش و تجربه واسه اینکه یه کپی رایتر حرفه ای باشین، به شما کمک می کنه. شما دست کم به مدرک لیسانس در زمینه هایی مانند روزنامه نگاری، زبون انگلیسی و یا علوم ارتباطات نیاز دارین. اگه تمرکز شما روی یه موضوع خاص، مانند زیست شناسی باشه، شما باید در این مورد کار رو شروع کنین. تجربیات شما می تونه از مقالات شما در دوره دبیرستان، دانشگاه، کارآموزی و یا برنامه های دیگه باشه.
کپی رایترها واسه نشون دادن تواناییای نوشتاری و مهارتای خود باید مدتا در زمینه های جور واجور به صورت حرفه ای به فعالیت بپردازند تا بتونن یه کار رو با سطح کیفیت بالا  ارائه بدن.

مهارت ها شغلی که یه کپی رایتر باید داشته باشه

    • خلاقیت : شما واسه انجام کارتون و ایجاد ایده هایی دور و بر موضوعات انتخاب شده به خلاقیت نیاز دارین.
    • ایده

    • اراده کردن و مدیریت : بعضی وقتا واسه بعضی از موضوعات مدت زمان زیادی صرف می شه، یا ممکنه سردبیر اصلاحات زیادی اعمال کنه، پس نوع مدیریت نوشته ها و متون از اهمیت بالایی برخورداره.
    • اراده کردن

  • باور و اطمینان : کپی رایت کنندگان باید بدونن که چیجوری متون راضی کننده بنویسن و در بعضی موارد از نوشته های خلاقانه خود دفاع کنن.
  • درک اجتماعی : کپی رایترها یه جور اهرم فشار هستن، پس نوشته های اونا باید با دنیای مدرن امروز مربوط و متناسب باشه و چگونگی عکس العمل آدما به نوشته هاشون رو بفهمن.
  • مهارتای نوشتن : کپی رایترها باید خوب بنویسن، هجای درست، در نظر گرفتن احساس، ساختار درست و رعایت گرامرها.

 

۷ راه حل واسه موفقیت یه کپی رایتر

واسه انجام کپی رایتنگ Copywriting سرعت در کار و استعداد خوب نوشتن دو قدم مهم واسه تبدیل شدن به یه کپی رایتر حرفه ای و قدرتمنده.

دورنماها رو بشناسین

در طول ده های گذشته، اندازه محتوای آنلاین زیاد شده و تماشاگر درخواست بی سابقه واسه کپی رایترها هستیم. کپی رایترها در سایت شرکتا نه فقط به مشتریان، خدمات میدن، بلکه به کار و کاسبی اون شرکت هم کمک می کنه. اونا تلاش می کنن که کاربران بیشتری رو به سایت شرکت جذب کنن.
بازاریابی اینترنتی یه بخش به سرعت در حال رشده و نویسندگان به روزترین نکته های بازاریابی محتوایی رو به خاطر بهبود سئو (SEO)، و دیگه اشکال بازاریابی دیجیتال بررسی می کنن تا برنده ها بتونن به اهداف خود برسن.

بازاریابی محتوا

 

شما می خواین چه نوع کپی رایتری شید

قبل ازگوگل، کپی رایت کننده در اسکریپت تبلیغات تلویزیونی، درآژانس تبلیغاتی، ایمیلای تبلیغاتی، انتشارات مطبوعاتی، بروشورها یا بقیه مکانای تجاری کار می کردن. این مشاغل هنوز وجود دارن، اما امروزه درخواست بیشتری واسه ویراستاران وب، کپی رایت کننده گان (SEO)، مدیران محتوا و دیگه مسئولیتای آنلاین هست. مطمئن شین که چیزی که از شما درخواست می شه با مهارتاتون همخوانی داشته باشه.

انتظارات واقعی داشته باشین

شما به احتمال زیاد باید مقدار خیلی از محتوا و متون رو به سرعت، با دقت و شاید با کمترین درآمد، مخصوصا در اوایل کار خود، بنویسین.
تولید محتوا واسه یه سایت، می تونه راه خوبی واسه شروع کار باشه، به خصوص اگه شما قبلااینکار رو انجام نداده اید. هم اینکه وبلاگ شخصی می تونه راهی عالی واسه نشون دادن مهارتاتون باشه.

اشتباهات نوشتاری و گرامری نداشته باشین

اگه شما واسه شغل کپی رایتری درخواست می دید، مطمئن شین که نامه درخواست خود رو از دید دستور زبون بررسی کردین. اونو با صدای بلند بخونین و از کس دیگه ای بخواین که اونو بخونه.

آماده نوشتن متنای آزمایشی باشین

ما بیشتر از کاندیداها درخواست می کنیم تا نمونه ای از کار رو واسه نشون دادن مهارت هاشون ارسال کنن. واسه ما، سرعت و توانایی اطمینان به عنوان استعداد نوشتن مهمه. متن آزمایشی روش خوبی واسه آزمایش تعهد و توانایی فرده. پس، اگه یه شرکت از شما بخواد متنی رو بفرستین، این کار روند معموله و استانداردها رعایت شدن.

تخصص

خیلی از نویسندگان کپی رایت وجود دارن که میخوان درباره “چیزای سرگرم کننده” مانند موسیقی، فیلم، مد، مسافرت و غذا بنویسن. نویسندگان کمتری در صنایع مانند بیمه، مالی، مخابرات، قانون تخصص و تجربه دارن. با تخصص در این صنایع شما می تونین فرصتای بیشتری رو واسه خودتون بسازین.

از تلاش دست ورندارید

رزومهای نویسندگان به وسیله شرکتا و وب سایتا دریافت می شن اما ممکنه که اونا در زمان دریافت رزومه به کپی رایتر نیاز نداشته باشن. اما شما نا امید نشید و به ارسال رزومه خود ادامه بدین. چون که ممکنه فرصتای شغلی در آینده در انتظار شما باشن.

نویسنده محتوا و کپی رایتر عناوین شغلی برابری هستن؟

تولید کننده محتوا و کپی رایتر دوعنوان شغلی متفاوت و سنگ بنای همدیگه هستن و از اونا میشه به عنوان دو روی جور واجور یه سکه یاد کرد
هرچند در کار تولید کننده محتوا و کپی رایتر شباهتایی هم هست، با این حال به روشنی تفاوتایی هم بین این دو شغل هست.
نویسندگان محتوا در نوشتن متون از طیف گسترده تری از لغات، اصطلاحات بلند، واژه های پر معنا استفاده می کنن. وقتی که نویسنده محتوا متنی رو می نویسه به واژگان کلیدی، بررسی محتوا، و چگونگی رابطه اونا با هم هم می پردازه. نویسنده محتوا می تونه به عنوان ایجاد کننده مقاله ها، پستای وبلاگ، روزنامه نویسی و ترکیب مجلات بکنه. نویسندگان محتوا وجود به طور کامل ژورنالیستی دارن. کلا مطالب نوشتاری رو با تعداد کلمه های طولانی و جزئیات پیچیده تری می نویسند – اونا در اشتراک گذاری آنلاین هم بهتر عمل میکنن.

 

معمولا از کپی رایتر به عنوان عامل انتقال تبلیغاتی استفاده می شه، که تشکیل شده از نسخه کپی کوتاه، مثل دسته بندیا، سرفصلا یا آگهیای مطبوعاتیه. واقعا، چیزی که ما تماشاگر اون هستیم، انتقال سازندگان کپی رایت به نویسندگان وب در بازاریابی، مانند تبلیغات صفحه نمایش و ایجاد حضور آنلاین قوی تره.
کپی رایتر در ساخت متون خلاقانه خصوصادر بازاریابی واسه راضی کردن یه فرد یا بازار هدف می تونه بسیار اثر داشته باشه. با این کار کلا به صورت کپی ورداری یا قصه گویی کوتاه، تحریک احساسات و رابطه شخصی با مخاطب به دست میاد؛ حتی میشه اونو هم به یه طنز و یا جادو تبدیل کرد. واسه یه کپی رایت، خلاقیت چیزی لازم و حیاتیه.
این دو حرفه بعضی وقتا بسیار به هم مثل هستن. با این حال شک نداشته باشین تفاوتایی هست که به نظر می رسه ندیده گرفته می شن و اگه شما به دنبال استخدام به عنوان نویسنده واسه کار خاصی هستین، توجه به این تفاوتا به درد بخور میشه. این روزا، خیلی مهمه که در هر دو مهارت رو داشته باشین.
به نظر میرسه نویسندگان محتوا نسبت به کپی رایترها زمان بیشتری داشته باشن. کار اونا توجه به محتوا با برنامه ریزی قبلی و به کمک نقشه های راه، جدول وقتی، تقویم محتوا و… مانند اون صورت میگیره. در حالی که یه کپی رایتر رو میشه در آخرین لحظه واسه ارائه نسخه کپی فراخواند. بخاطر این تولید کننده محتوا باید مهارتای خود رو بیشتر استفاده کنه.

برنامه ریزی

در حالی که سرعت عمل و مهارت باید در هر دو مجموعه شغل وجود داشته باشه، کپی رایترها به نسبت تولیدکنندگان محتوا به ​​احتمال زیاد در کار خود کمتر برنامه ریزی می کنن.
نویسندگان محتوا و نویسندگان کپی رایت باید با هم همکاری داشته باشن، روابط خوبی رو با مشتریان و مصرف کنندگان بسازن و در آخر، برند معتبری بسازن.

لاوین قریشی

علاقه زیادی به مباحث جامعه شناسی دارم و همیشه تلاش می کنم در این میدون به روز باشم . با ورود به مجموعه Belovedmarketing دائم در تلاش واسه یادگیری، بهتر شدن و پیشرفت کردن هستم.
کتاب، موسیقی و فیلم دوستان همیشگی من هستن.

دسته‌ها: سئو